mandag den 2. maj 2011

Efter Dialogcentret lukkede ned...

Som du kan læse på Dialogcentrets forside lukkede de alle aktiviteter den 2. april 2011. Deres hjemmeside vil forblive online et stykke tid endnu, men du kan ikke komme i kontakt med dem mere.

Det efterlader folk der forlader Armstrong-bevægelsen i et vist tomrum. Jeg oprettede den 9. juni 2010 bloggen Armstrongism - The Ultimate Guide i et forsøg på at hjælpe dem som gerne ville have informationer om Worldwide Church of God (Guds Verdensvide Kirke) og dets udløbere.

Det er i alt blevet til 58 indlæg, samtidig med, at jeg har lavet et par sider på HubPages om Armstrongismen, men også det mere generelle, nemlig hvorvidt du er medlem af en sekt. Disse sider vil blive oversat.

Sekterne har efterhånden frit spil, for deres pengekasser bugner mens dem som gerne vil kæmpe for frihed og retten til at tænke selv må forgå fordi folk, ganske enkelt, ikke vil betale en rød reje for at blive hjulpet.

Derfor må du også leve med reklamer her på bloggen, for jeg modtager hverken statsstøtte eller tipsmidler. Interessen i at hjælpe skyldes alene at jeg spildte en del år i bevægelsen, og jeg vil gerne spare dig en masse bekymringer ved at du frit kan lære mere om de bevægelser der gennem tiden er udsprunget fra Armstrongs organisation, Worldwide Church of God.

Du er velkommen til at skrive kommentarer her på bloggen, ligesom du også vil få annonceret en e-mail adresse til tips og ideer til supplerende artikler. Du er sikret fuld anonymitet, men jeg vil gerne vide hvem jeg skriver med så enhver henvendelse der ikke kan efterprøves via links til dokumentation kan jeg ikke bruge til at skrive en artikel. Der skal være kød på informationen, for ingen af os ønsker injurier eller utroværdige rygter.

God information baseres på solid dokumentation, og den eneste måde at bekæmpe Armstrongismens fordrejninger er at bruge selve Bibelen og andre kilder til at tjekke de påstande der kommer i de mange skrifter der i dag efterligner den type blade vi tidligere så som The Plain Truth (Den Enkle Sannhet) og The Good News.

Hvis du har eksemplarer af interne skrifter vil du også kunne sende udklip/scanninger fra disse til den e-mail adresse jeg opretter til at være tilknyttet denne blog.

På forhånd tak til dem som vil deltage aktivt i at udbygge denne blog - og også en stor tak til dem som vil sprede budskabet om, at denne blog er på vej på dansk som supplement til de mange som allerede nu er begyndt at læse den engelske version.

God læselyst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar